Sunday 1 November 2015

Sihat

Sabda Rasulullah SAW " Mukmin yang kuat itu lebih baik dan lebih kasih kepada Allah SWT daripada mukmin yang lemah"- Hadis Riwayat Muslim. 


Individu yang kuat dan sihat lebih diutamakan di sisi Allah SWT kerana banyak kebaikan yang dapat dilakukan jika kita berada dalam keadaan yang sihat. Segala nikmat yang dikurniakan kepadaku , terutama nikmat kesihatan yang sedia ada dan aku amat bersyukur kepadaMu sehingga aku mampu melakukan macam-macam pekerjaan di atas muka bumi-Mu.


Ramai yang bertanya, bagaimana mahu menjadi sihat? Soalan semacam ni selalu menjadi pertanyaan. So apakah jawapannya? Mari kita lihat gambar yang tertera di bawah ni. Semoga terjawab pertanyaannya.



(Ni Budak Hensem)

Ni gambarku masa aku menyertai Gopeng UiTM IPT Eco Challenge 2015 yang bertempat di Kampung Jahang, Gopeng Perak yang dianjurkan sempena Discovery PERAK dan berlangsung dari 5 hingga 6 Sept 2015. Antara aktiviti yang di hidangkan kepada kami adalah Larian 20KM diteruskan dengan Rafting 9KM dan diakhiri dengan acara Berbasikal 20KM. Dimaklumkan bahawa penyertaan dari IPT sebanyak 47 pasukan yang berdaftar.


Itu dia TNC Shah Alam turun bg sokongan

Ini dia Team Perlis A & B


Ini Team A mendapat tempat Ke-2


Alhamdulillah segala kesihatan yang dikurniakan kami salurkan kepada jalan yang lebih baik dengan cara kami bersukan. Apa2 pun segala kejayaan kami semua bukanlah terletak pada tubuh badan kami, tetapi semangat kami yang membara. Tahniah juga kepada wakil Perlis daripada Unit Beruniform Komander Kesatria UiTM Perlis kerana menjadi wakil kepercayaan mewakili UiTM Perlis dalam pertandingan ini, kerana kami tidak mensia2kan kepercayaan orang-orang atasan. Dengan itu kami membawa pulang wang ringgit serta nama yang mengharumkan UiTM Perlis. Sekian


*Team A Tempat Ke-2
   Team B Tempat Ke-6







No comments:

Post a Comment