Sunday 15 November 2015

Konvensyen Yadim 2015

Satu quote yang membuat aku kagum adalah , "With great power comes great responsibility". Kata-kata hikmah yang dikeluar oleh Uncle Ben pakcik Spiderman Peter Parker. Adanya kuasa pemerintahan yang autoriti dengan itu adanya tanggungjjawab yang besar. Menjadi seorang pemimpin bukanlah dengan hanya suka dengan title yang di galasnya. Kenapa saya kata seorang pemimpin bukanlah suka kepada title? Because a leader would say "We" while a boss would say "I".



( Barisan MPSYN Kedah )

( Musa Hensem dan Seniornya )


Konvensyen Kebangsaan Sahabat Yadim 2015 yang berlangsung pada 14.11.2015 bertempat di Universiti Kebangsaan Malaysia(UKM), Bangi. Program yang berskala besar ini bertujuan untu menghimpunkan barisan pimpinan Sahabat Yadim di seluruh negeri bagi membincangkan mengenai introspeksi gerak kerja dakwah disamping berperanan sebagai wadah terbaik kepada golongan mahasiswa untuk menyumbang idea kepada pembangunan negara.


( Bersama senior MTS Kok Lanas )


( Amanah yang diterima )

( Selfie satu )


Kesimpulanya , Allah berfirman dalam Surah As-Saff ayat 10 hingga 11:

Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? Iaitu kamu beriman kepada Allah dan RasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan agama Allah.......

Intinya membela agama dengan berdakwah.






No comments:

Post a Comment